EN

Pri knihách s označením "Skladom" aktuálne garantujeme doručenie do Vianoc: 🟢 Packeta | 🟢 DPD | 🟢 Slovenská pošta

Reklamačný poriadok

1. Všeobecné ustanovenia

Týmto reklamačným poriadkom spoločnosť Albatros Media Slovakia s.r.o. so sídlom Mickiewiczova 9, 811 07 Bratislava - Staré Mesto, IČO: 46106596, DIČ: 2023240274, IČ DPH: SK2023240274, zapísanou v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava II1, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 71824/B (ďalej aj ako „obchodník“ alebo „predávajúci“) informuje svojich zákazníkov (ďalej aj ako „kupujúci“), ktorí s ňou uzavreli spotrebiteľskú kúpnu zmluvu, o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady tovaru (ďalej len „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.

Reklamačný poriadok sa vzťahuje len na tovar zakúpený prostredníctvom internetových stránok www.albatrosmedia.sk (ďalej len „e-shop“).

Skutočnosť, že bol kupujúci oboznámený s týmto Reklamačným poriadkom a záručnými podmienkami potvrdzuje zaslaním svojej objednávky našej spoločnosti.

 

2. Zodpovednosť za vady

Naša spoločnosť ako predávajúci zodpovedá za vady ktoré má tovar v čase prevzatia tovaru kupujúcim. Nezodpovedáme za vady tovaru, pre ktoré bola znížená cena vadného tovaru a kupujúci bol o tom informovaný.

 

3. Záručná doba

Na tovar zakúpený prostredníctvom nášho e-shopu poskytujeme 24 mesačnú záručnú dobu. V prípade použitého tovaru, poskytujeme na tovar záručnú dobu v trvaní 12 mesiacov.

Táto záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.

Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď bol kupujúci po vybavení reklamácie povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.

 

4. Nárok na reklamáciu

Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný si prekontrolovať obsah zásielky, jej úplnosť a neporušenosť tovaru. Ak je zásielka s objednaným tovarom evidentne poškodená už pri jeho preberaní od pracovníka pošty, či prepravnej spoločnosti (kuriér), odporúčame zásielku neprevziať a informovať nás o tejto skutočnosti telefonicky či e-mailom (kontakty uvedené nižšie) bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 kalendárnych dní, aby sme mohli zásielku opätovne vyexpedovať. Pokiaľ kupujúci takto poškodenú zásielku od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.

Ak kupujúci zistí až po prevzatí zásielky, že tovar má vady, informuje o vade tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 kalendárnych dní od prevzatia zásielky, e-mailom, poštou či telefonicky zamestnanca našej spoločnosti, ktorý predmetnú objednávku vybavoval. Jeho meno je vždy aj s kontaktom uvedený na faktúre, ktorú dostane kupujúci spoločne s tovarom.

Ak kupujúcemu nebol dodaný všetok objednaný tovar, ale len časť, stačí o tejto skutočnosti informovať e-mailom, poštou či telefonicky zamestnanca našej spoločnosti, ktorý predmetnú objednávku vybavoval a chýbajúci tovar bude obratom kupujúcemu odoslaný.

Všetky reklamácie je možné uplatniť:

  • písomne na e-mailovej adrese eshop@albatrosmedia.sk alebo poštou na adrese nášho sídla, prípadne
  • telefonicky na telefónnom čísle +421 940 648 633 (Po-Piat.8:00-16:00).

Kupujúci-spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u obchodníka-predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia nového tovaru, alebo 12 mesiacov v prípade použitého tovaru. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

Reklamovaný tovar zašle kupujúci na adresu sídla našej spoločnosti do rúk pracovníka, ktorý jeho objednávku vybavoval (meno a kontakt je uvedený na faktúre) a pripojí k nemu vystavenú faktúru, stručný popis vady tovaru a uvedie aký spôsob odstránenia vady si zvolil, či opravu, výmenu tovaru, zľavu z kúpnej ceny, alebo odstúpenie od zmluvy. Upozorňujeme, že odstránenie vady môžeme odmietnuť, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, a na závažnosť vady. V takomto prípade môže kupujúci od zmluvy odstúpiť, pričom kúpna cena mu bude bezodkladne vrátená na ním určený bankový účet.

Ak má tovar odstrániteľnú vadu, má kupujúci právo na jej bezplatné odstránenie alebo výmenu tovaru v primeranej lehote, ktorou sa rozumie najkratší čas, ktorý potrebujeme na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady. Dĺžka tejto lehoty bude uvedená v písomnom potvrdení o prijatí vytknutia vady bezodkladne po jej vytknutí, pričom nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý ako predávajúci nemôžeme ovplyvniť. Ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže kupujúci tovar riadne užívať, má právo od zmluvy odstúpiť.

Ak má tovar neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

 

5. Nárok na reklamáciu

Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia nového tovaru, alebo 12 mesiacov v prípade použitého tovaru. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

Právo na uplatnenie zodpovednosti za vady zaniká aj:

  • uplynutím záručnej doby,
  • poškodením tovaru spôsobeného kupujúcim-spotrebiteľom.

 

6. Postup pri vybavovaní reklamácie

Vadu možno vytknúť písomne na adrese:

Albatros Media Slovakia s.r.o. so sídlom Mickiewiczova 9, 811 07 Bratislava - Staré Mesto, alebo na e-mail: eshop@albatrosmedia.sk.

O prijatí reklamácie (vytknutí vady) bude kupujúcemu bezodkladne poskytnuté písomné potvrdenie aj s uvedením lehoty, v ktorej vadu odstránime. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý ako predávajúci nemôžeme ovplyvniť.

Reklamáciu vybavujeme niektorým z nižšie uvedených spôsobov:

  • opravou tovaru,
  • výmenou tovaru,
  • poskytnutím primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru,
  • vrátením kúpnej ceny tovaru (v prípade odstúpenia od zmluvy),
  • zamietnutím reklamácie.

Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec našej spoločnosti ako predávajúcemu.

Naša spoločnosť zabezpečí opravu tovaru alebo ho vymení v primeranej lehote po vytknutí vady kupujúcim, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar u nás kúpil.

Opravený alebo náhradný (vymenený) tovar doručíme kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým nám kupujúci dodal vadný tovar, ak sa nedohodneme inak.

Ak naša spoločnosť ako predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť našej spoločnosti za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a naša spoločnosť ako predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Kupujúci má voči našej spoločnosti právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom, pokiaľ si ich náhradu u nás uplatní najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej (vymenenej) veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

V prípade nejasností nás môže kupujúci kontaktovať:
e-mailom: eshop@albatrosmedia.sk
telefonicky: +421 940 648 633
(Po-Piat.8:00-16:00),

písomne poštou na adrese:

Albatros Media Slovakia s.r.o.
Mickiewiczova 9
811 07 Bratislava

 

7. Záverečné ustanovenia

Na vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom sa primerane použijú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

V prípade, že má kupujúci status podnikateľa, zodpovednosť za vady tovaru, zakúpeného prostredníctvom nášho e-shopu sa riadi ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

Bratislava 15. 07. 2024

NAPÍŠTE NÁM